سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله حقیقت من

بررسی اجمالی
انجیر قرنهاست که در سراسر جهان رواج داشته است. هر دو خوشمزه و مغذی هستند. در حقیقت ، مطالعات اخیر نشان داده اند که ممکن است در درمان طیف وسیعی از نگرانی های پزشکی ، از دیابت تا اگزما ، کمک کننده باشد.

در نظر بگیرید که انجیر را به لیست خرید خود اضافه کنید. در اینجا برخی از مزایایی که این میوه ممکن است برای شما فراهم کند آورده شده است.

فواید تغذیه ای انجیر
به دلیل داشتن عطر و طعم شیرین ، ملایم و استفاده های متعدد ، بسیار دوست داشتنی است ، انجیر کم کالری و چربی ندارد. یک انجیر بزرگ و خام فقط 47 کالری دارد. اگر به دنبال ریختن پوند هستید ، انجیر جایگزین خوبی برای میان وعده های ناسالم است (در حد اعتدال).

هر دو انجیر خام و خشک برای شما مناسب هستند.

یک اونس انجیر خشک 3 گرم فیبر دارد. فیبر ممکن است به رفع یبوست کمک کند و احساس طولانی تر کند. همچنین ممکن است به کاهش کلسترول و کنترل سطح قند خون کمک کند.

انجیر منبع خوبی از کلسیم است که می تواند از پوکی استخوان و همچنین سایر موارد بهداشتی جلوگیری کند. شما منبع گیاهی بهتری از کلسیم از انجیر پیدا نخواهید کرد.

اگر امیدوار هستید که آنتی اکسیدان بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، نمی توانید با انجیر اشتباه بگیرید. طبق یک مطالعه معتبر در سال 2005 ، انجیر خشک "آنتی اکسیدانهای باکیفیت" دارند. تصور می شود آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد آسیب پذیر سلول را در بدن کاهش می دهند. متخصصان تغذیه توصیه می کنند با خوردن بیشتر میوه ها و سبزیجات مانند انجیر ، مصرف آنتی اکسیدان را بالا ببرید.

انجیر یکی از غنی ترین منابع گیاهی انواع ویتامین ها و مواد معدنی از جمله:

ویتامین A
ویتامین سی
ویتامین K
ویتامین های گروه B
پتاسیم
منیزیم
فلز روی
فلز مس
منگنز
اهن
این به تنهایی یک دلیل عالی برای در نظر گرفتن خرد کردن چند عدد به عنوان بخشی از سالاد یا اضافه کردن آنها به همراه یک شام به یک چاودار خوش طعم است.

انجیر و دیابت
فقط میوه های این درختچه سالم نیستند. برخی شواهد همچنین حاکی از آن است که برگ های درختچه انجیر می توانند به تنظیم علائم دیابت کمک کنند. یک مطالعه در سال 2016 در موش صحرایی نشان داد که فیکوزین ، عصاره ای از برگ انجیر ، حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد و خاصیت ضد دیابتی دیگری دارد. و یک مطالعه روی حیوانات در سال 2003 نشان داد که عصاره انجیر می تواند با عادی کردن اسید چرب خون و ویتامین E در درمان دیابت نقش داشته باشد. با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید که آیا انجیر می تواند علاوه بر برنامه مدیریت کلی دیابت شما باشد. به خاطر داشته باشید که آنها جایگزینی برای تغذیه سالم ، داروها یا آزمایش خون نیستند.


انجیر برای پوست مفید است
در برخی از سنت های طب عامیانه ، از انجیر برای معالجه انواع پوست استفاده می شود. منبع معتبر مانند اگزما ، ویتیلیگو و پسوریازیس. هیچ مطالعه علمی و قطعی صورت نگرفته است ، اما شواهد حکایات حکایتی و تحقیقات اولیه نشان از وعده های داده شده دارد.

براساس یک مطالعه مقایسه ای سال 2007 ، لاتکس درخت انجیر ممکن است زگیل را از بین ببرد. برای این مطالعه ، 25 نفر لاتکس درخت انجیر را بر روی زگیلهای مشترک در یک طرف بدن خود قرار دادند. زگیل در طرف مقابل منجمد شده بود (کرایوتراپی). لاتکس درخت انجیر از حاشیه درمانی کمتر موثر بوده و عوارض جانبی نداشته است.

از انجیر خام ممکن است برای ایجاد ماسک صورت مغذی و سرشار از آنتی اکسیدان استفاده شود. نگران نباشید ، انجیر را خیس کرده و با حرکت دایره ای روی صورت خود بمالید. برای فواید مرطوب کننده اضافی ، 1 قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید. ماسک را 10 تا 15 دقیقه بگذارید و با آب ولرم کاملاً بشویید. اگر به لاتکس حساسیت دارید از پوست انجیر استفاده نکنید! انجیرهای پوره نیز یک داروی خانگی محبوب برای آکنه هستند ، اما هیچ مدرک علمی در مورد کارکرد آنها وجود ندارد.

انجیر منبع خوبی برای بسیاری از ویتامین های غنی کننده ، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است. بهبود سلامت کلی شما غالباً پوست شما را متعادل می کند و به گردش خون شما کمک می کند. اگر احساس می کنید وقتی پوست بیشتر از انجیر می خورد ، پوست شما بهتر است ، لذت ببرید! بدن شما از شما سپاسگزار خواهد شد ، و پوست شما نیز ممکن است.

انجیر برای مو مفید است
انجیر یک ماده محبوب در بسیاری از شامپوها ، نرم کننده ها و ماسک مو است. اعتقاد بر این است که این میوه موها را تقویت و مرطوب می کند و باعث تقویت رشد مو می شود. تحقیقات علمی در مورد فواید انجیر برای مو فاقد است ، اما شواهدی وجود دارد که برخی از ویتامین ها و مواد معدنی ممکن است به سلامت موهای شما کمک کند.

یکی از منابع معتبر مطالعه نقش و روی در ریزش مو را مورد بررسی قرار داد. اعتقاد بر این است که کمبود هر دو ماده معدنی به ریزش مو کمک می کند. تصور می شود که روی باعث تسریع در بهبود فولیکول مو می شود. نتایج مطالعه تأیید کرد که ریزش مو ممکن است با کمبود روی مرتبط باشد ، اما نه مس.

یک منبع تحقیقاتی معتبر در مورد تغذیه زنان مبتلا به ریزش مو در دوران یائسگی بررسی کرد. این مطالعه نشان می دهد که چندین ماده مغذی موجود در انجیر به سالم ماندن مو کمک می کند. آنها شامل موارد زیر هستند:

فلز روی
فلز مس
سلنیوم
منیزیم
کلسیم
ویتامین های گروه B
ویتامین سی

 

عوارض جانبی انجیر
حساسیت به انجیر و تداخلات دارویی منفی نادر است ، بنابراین اکثر افراد می توانند بدون نگرانی تعداد متوسطی از آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. با این وجود ، عوارض جانبی بالقوه ای وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

طبق یک مطالعه 2010 ، افراد حساس به لاتکس لاستیکی یا گرده توس نیز ممکن است به انجیر حساسیت داشته باشند. انجیر بخشی از خانواده توت (Moraceae) است. اگر به سایر میوه های خانواده توت مانند jackfruit ، نارنج Osage و سیب قند حساسیت دارید ، ممکن است به انجیر نیز حساسیت داشته باشید.

ویتامین K یک ضعیف کننده خون طبیعی است. انجیر خشک و خام به مقدار کافی ویتامین K وجود دارد. اگر داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین (کوادامین) مصرف می کنید ، مهم است که ویتامین K را از روز به روز سازگار نگه دارید. برنامه ریزی کنید که شما انجیر را بخورید تا میزان معمول مصرف ویتامین K روزانه خود را از دست ندهید.

انجیر ممکن است در برخی افراد دارای خاصیت ملین باشد. این می تواند به درمان یبوست کمک کند ، اما خوردن زیاد انجیر ممکن است باعث مدفوع شل یا اسهال شود. اگر بعد از خوردن انجیر خود را در حمام می بینید ، مصرف خود را قطع کنید.