سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله حقیقت من

سیر به دلیل اثرات کاهش دهنده فشار خون به طور گسترده توسط بیماران استفاده می شود. در این تجزیه و تحلیل ، ما شواهد موجود را برای تعیین تأثیر سیر در حوادث قلبی عروقی و مرگ و میر در بیماران مبتلا به فشار خون بالا بررسی کردیم. بر اساس داده های حاصل از دو آزمایش کنترل شده تصادفی که سیر را با دارونما در بیماران مبتلا به فشار خون بالا مقایسه می کند ، به نظر می رسد که سیر ممکن است دارای اثر کاهش فشار خون باشد ، در مقایسه با دارونما ، اما شواهد موجود در حال حاضر برای تعیین اینکه آیا سیر مزیت درمانی نسبت به دارونما دارد ، کافی نیست. از نظر کاهش خطر بیماری قلبی عروقی و مرگ و میر. داده های مربوط به ایمنی سیر ، به عنوان یک نهاد درمانی ، در این جمعیت نیز وجود ندارد. آزمایشات بیشتری (و به اندازه کافی بزرگ) در مقایسه چندین دوز سیر با دارونما برای تشخیص تفاوت احتمالی در مرگ و میر ، عوارض جانبی جدی و بیماری قلبی عروقی لازم است.

نتیجه گیری نویسندگان:
شواهد کافی برای تعیین اینکه آیا سیر از نظر کاهش خطر مرگ و میر و بیماری قلبی عروقی در بیماران مبتلا به فشار خون بالا ، مزیت درمانی نسبت به دارونما دارد ، وجود ندارد. همچنین شواهد کافی برای تعیین تفاوت در برداشت به دلیل عوارض جانبی بین بیماران تحت درمان با سیر یا دارونما وجود ندارد.

بر اساس 2 آزمایش در 87 بیمار فشار خون بالا ، به نظر می رسد که سیر به ترتیب فشار خون سیستولیک و دیاستولیک خوابیده را به میزان تقریبی 10-12 میلی متر جیوه و 6-9 میلی متر جیوه کاهش می دهد ، بیش از اثر دارونما ، اما بازه های اطمینان برای برآورد اثر دقیق نیستند و این تفاوت در کاهش فشار خون در تنوع شناخته شده در اندازه گیری فشار خون قرار دارد. این امر تعیین تأثیر واقعی سیر در کاهش فشار خون را دشوار می کند.